Nummer 39

Kirke Saaby Bylaug
BYBLAD NR. 39                    nov/dec 2002

LEDER:

Tiden går og klokken slår.

Det føles som i går, at jeg sad og griflede på byblad 38 i sommerheden, men  når man kigger på kalenderen og på udendørstermometeret, er der ingen tvivl: Vinteren står for døren.

Endnu er det dog muligt at gå sig en tur i skovens efterårspragt eller nyde de falmende blade på hovedgadens træer, men snart kommer frost, slud og sjap til byen. Gad vide om det bliver rigtig vinter i år, så børn og barnlige sjæle kan skøjte rundt på gadekærret, og så vores fine lille juletræ rigtig kan komme til sin ret.

Forleden da jeg fulgte min børn i skole, gik det op for mig hvor heldige vi er her i byen, at vi har en kirkeklokke, der minder alle om tidens gang. Tænk, at man kan spadsere med sine unger langs gadekærret en smuk efterårsmorgen  til  kirkeklokkernes accompagnement - så nu er klokken 8, bare vi kan nå det. Måske skulle man blive bedre til at gå og lade bilen stå!

Apropos biler, så har Bylauget udarbejdet et forslag til trafiksikkerhedsplan for Kirke Saaby, hvor de vigtigste elementer er 30 km. hastighedsbegrænsning, flere fodgængerovergange og fartdæmpning på Omøvej. Planen kan ses på www.kirke-saaby.dk eller fås hos undertegnede. På et nyligt møde med Social og miljøudvalget og Teknisk Forvaltning var trafiksikkerhedsplanen øverst på dagsorden, og politikkerne lovede at handle på sagen. Indtil nu har jeg kørt hørt positive røster om disse planer  blandt de borgere, jeg møder på min vej. Personligt håber jeg da også, at vi på denne måde kan undgå alvorlige uheld i vores lille by.

Positivt er det også, at vi nu er oppe på 91 medlemmer. Det er ikke set bedre siden tanksagen! Det luner her i den tiltagende kulde.

Håber at se mange den 30. God jul & godt nytår.

Mikkel Bruun, Oldermand.